EROII FORMULEI 1

Formula 1 a fost dintotdeauna o lume magică. O lume de basm în care personajele principale conduceau automobile cu sute de cai putere și care, la început, nu își puneau problema de sisteme de siguranță. O lume care a evoluat de la un campionat la altul, dar care și-a păstrat același aer magic specific primelor curse de automobile. În următoarele rânduri veți găsi câțiva dintre cei mai impresionanți piloți din toate timpurile, într-o serie de zece picturi realizate cu acuarele, de alexandrumaris.ro.

Juan Manuel Fangio

Juan Manuel Fangio sau, după cum era poreclit, “The Master”, s-a născut în Argentina și a câștigat cinci Campionate F1 între 1951 și 1957, împreună cu Alfa Romeo, Maserati, Mercedes-Benz, Lancia-Ferrari și din nou Maserati. În imagine este prezentat alături de a sa Alfa Romeo 159, motor de 1479 cc, dar 425 cai putere, câștigând primul titlu în Formula 1 în 1951.

Sir Stirling Moss

Sir Stirling Moss este cunoscut mai mult pentru cursele Mille Miglia și legendarul Mercedes-Benz 300 SLR, însă nu putea lipsi din această listă cel poreclit “cel mai bun pilot care nu a câștigat niciodată un Campionat F1”. În plus, la cei aproape 91 de ani ai săi încă își mai face apariția prin lumea F1 și în prezent. Sir Stirling Moss alături de al său Mercedes W196, 2496 cc și 290 cai putere.

Jim Clark

În anii ’60 îl găsim pe Jim Clark. Se spune despre acesta că putea să se adapteze pe orice tip de automobil sau circuit, făcând totul să pară o treabă ușoară. Conducea cu atâta finețe încât anvelopele sale rezistau de trei ori mai mult decât cele ale concurenților. Legenda spune că mecanicii puteau deosebi dintre toate cutiile de viteze uzate, cea de pe automobilul lui Jim – era întotdeauna ca nouă. Cu toate acestea, oricât ar fi avut el grijă de bolizii săi, Jim Clark și-a găsit sfârșitul într-un monopost de Formula 2 pe Hockenheimring în anul 1968.

Sir Jackie Stewart

Într-o perioadă a libertății și a rock’n’rollului, Sir Jackie Stewart era printre primii piloți care cereau sporirea măsurilor de siguranță din cursele auto. După accidentul de pe Spa din 1966 în care Stewart nu a avut de la cine să primească îngrijiri medicale și a fost ținut pe o targă pe podea printre mucuri de țigară, el a început să tragă semnale de alarmă asupra lipsurilor de pe circuite. Chiar și în aceste condiții el a continuat să concureze, câștigând trei titluri mondiale, până în 1973, USA, când colegul său de echipă și-a pierdut viața într-un accident. A fost picătura care a umplut paharul pentru Sir Jackie Stewart. Între timp automobilele au evoluat și avem tot mai multe sisteme de siguranță și prevenție.

Niki Lauda

Într-o perioadă a nebuniei în toate sporturile cu motor, Niki Lauda era cel mai calculat pilot de până atunci. A fost primul care a coborât recordul pe Nurburgring sub șapte minute. Asta pe când Nordschleife era cu trei km mai lung decât în prezent. Dar cu toate acestea inevitabilul s-a întâmplat și pentru el, devenind astfel omul care a dat totul pentru Formula 1… chiar și chipul. Iar restul poveștii îl știm cu toții. Ilustrat aici este Niki Lauda pilotând Ferrariul 312T pe ploaia infernală din august 1976, Nurburgring.

Gilles Villeneuve

Joseph Gilles Henri Villeneuve, cunoscut sub numele numele de Gilles Villeneuve, a fost un pilot de curse canadian. Timp de șase ani a alergat alături de Ferrari în diferite Grand Prix-uri, câștigând șase curse și, odată cu acestea, a câștigat inimile a milioane de fani. Iubitor de automobile încă din copilărie, Villeneuve și-a început cariera în curse de snowmobil în provincia sa nativă din Quebec. A trecut la monoposturi, câștigând campionatul american și campionatul canadian Formula Atlantic în 1976. Un an mai târziu, Villeneuve a primit un loc în Formula 1, la McLaren, pentru ca mai apoi să alerge pentru Ferrari, din 1978 până la moartea sa, în 1982. Gilles a murit la 225 km/h, într-un accident provocat de o coliziune cu Jochen Mass în timp ce alergau pentru calificările Grand Prix-ului de la Zolder, Belgia. Villeneuve era, pe atunci, foarte popular printre iubitorii sporturilor cu motor, devind astfel o figură iconică în istoria curselor auto.

Ayrton Senna

Brazilianul Ayrton Senna a câștigat de trei ori Campionatul Mondial în Formula 1 cu McLaren, în 1988, 1990 și 1991. Cunoscut drept unul dintre cei mai buni piloți din Formula 1 din toate timpurile, Senna a murit în accidentul din anul 1994 în timp ce alerga în Grand Prix-ul din San Marino, pentru echipa Williams. Și-a făcut debutul la Toleman – Hart în 1984, apoi în anul următorul s-a mutat la Lotus – Renault și a câștigat șase Grand Prix-uri în următoarele trei sezoane. În anul 1988 i s-a alăturat lui Alain Prost la McLaren – Honda, iar cei doi au câștigat în acel an 15 din 16 Grand Prix-uri, Senna câștigând pentru prima oară Campionatul Mondial. Prost a câștigat campionatul în 1989, Senna în 1990 și 1991. Suficient pentru a fi considerați o echipă ce domina cu ușurintă Formula 1 în acei ani.

Alain Prost

Născut în Franța, Alain Prost a fost de patru ori campion mondial în Formula 1. Prost a descoperit kartingul la vârsta de 14 ani pe când era în vacanță cu familia sa. Puțin mai târziu, a câștigat Campionatul European de Formula 3 și pe cel Francez. La 24 de ani a ajuns în Formula 1 și a început să alerge pentru McLaren, însă prima victorie a obținut-o un an mai târziu, acasă, în Franța, în timp ce alerga pentru Renault. Prost era relaxat în spatele volanului, și adopta un stil asemănător celor pe care el îi considera eroi: Jackie Stewart și Jim Clark.

Michael Schumacher

Michael Schumacher este un pilot de curse care a alergat în Formula 1 pentru Jordan Grand Prix, Benetton, Ferrari și Mercedes, petrecându-și marea parte a carierei la Ferrari. Considerat unul dintre cei mai buni piloți din Formula 1 din toate timpurile, Michael Schumacher încă este singurul pilot din istorie care a câștigat șapte campionate mondiale. Cel mai de succes pilot deține recordurile pentru cele mai multe titluri de Campion Mondial (7), cele mai multe Grand Prix-uri câștigate (91), cele mai multe “fastest lap” (76) și cele mai multe curse câștigate într-un singur sezon (13).

Fernando Alonso

Fernando Alonso a câștigat de două ori Campionatul Mondial în Formula 1 alături de Renault. Este considerat unul dintre cei mai buni piloți din istoria sportului. Pasiunea sa a început la trei ani, pe când s-a îndrăgostit de karting. A devenit Campion Mondial la karturi în 1996 și și-a făcut debutul în Formula 1 în 2001 cu Minardi. Un an mai târziu s-a mutat la Renault ca pilot de teste, în 2003 devenind unul dintre piloții principali ai echipei. În 2005 a câștigat Campionatul Mondial cu Renault la vârsta de 24 de ani și 58 de zile, fiind, în acel moment, cel mai tânăr câștigător al Campionatului Mondial.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: