QUEEN OF MOTORS – MARIA ANTONIETTA AVANZO

Maria Antonietta Bellan, s-a născut pe 5 februarie 1889 la Contarina, acum Porto Viro, lângă Rovigo și a învățat să conducă cu ajutorul tricicletei De Dion-Bouton a tatălui ei. Înainte de Marele Război s-a căsătorit cu baronul Eustachio Avanzo, cu care mai târziu a avut doi copii, pe Luisa în 1909 și pe Renzo în 1911, alături de care s-a mutat la Roma. Atât tatăl ei, cât și soțul ei i-au încurajat talentul în ceea ce privea pilotajul, iar Eustachio chiar i-a cumpărat un automobil sport SPA de 35 de cai putere CP pentru a putea concura. În 1920 și-a început cariera de curse la volanul unui SPA 35/50 în Giro del Lazio. 

Prima cursă importantă din cariera lui Avanzo a fost Giro del Lazio din 1920. A câștigat la clasa ei, chiar dacă a trebuit să înlocuiască o roată în timpul evenimentului. Tot în anul 1920 Maria a luat startul în cursa Targa Florio la volanul unui Buick, dar nu a reușit să termine cursa, fiind nevoită să se retragă în cel de-al treilea tur. 

Anul 1921 a fost unul plin de evenimente pentru Maria. A câștigat cupa doamnelor la “Motor Sport Week”, la Brescia. În luna iulie a aceluiași ani, Maria conducea un Packard cu doisprezece cilindri la o cursă pe plaja insulei Fano, în Danemarca, când automobilul a luat foc în timp de rula cu viteză maximă, astfel că Maria a fost nevoită să intre în mare pentru a putea stinge flăcările. 

În tinerețea lui, Enzo Ferrari a fost foarte impresionat de ea. Antonio Ascari ar fi auzit-o pe Maria spunând că și-ar dori să conducă un Fiat. Când a ajuns acasă, Maria a găsit un Fiat roșu aprins care o aștepta. În 1921, fiind coechipiera lui Tazio Nuvolari, într-un Ansaldo 4CS, au ieșit pe locul 7 la general, respectiv 3 la clasa lor, la Circuito di Garda.

Maria a emigrat apoi în Australia, unde și-a înființat o afacere agricolă. În 1926 însă, s-a întors în Europa. În anii ’30 a condus automobile Alfa Romeo, Maserati și Bugatti pe cele mai cunoscute circuite din lume, în cursa de viteză în coastă de la Rocca di Papa, a participat la Mille Miglia și la Le Mans, la Indianapolis într-un Miller și chiar la Tobruk-Tripoli în 1940. A participat la cursa Mille Miglia de cel puțin cinci ori, prima încercare fiind în 1928, la volanul unui Chrysler Tipo 72, alături de Manuel de Teffé. Din păcate nu au terminat cursa din cauza unei defecțiuni mecanice. În anul următor, ea și Carlo Bruno s-au retras devreme din cursă, conducând o Alfa Romeo 6C 1750 SS. După o pauză în 1930, a mai făcut o încercare alături de un Bugatti T43 și de contele Carlo Castelbarco, iar ultima ei încercare a fost în 1932. A ieșit pe locul 6 la cursa Tobruk-Tripoli din 1939, aceasta fiind ultima ei cursă înregistrată. În 1940 s-a înscris ca participant la Mille Miglia cu un Fiat 1100, dar nu a început cursa. Acela a fost momentul în care Avanzo s-a retras. 

Maria Antonietta Avanzo a fost prima femeie italiană pilot de curse și va rămâne mereu cunoscută drept “cea mai cunoscută femeie italiană pilot de curse din perioada interbelică”. Va rămâne mereu cunoscută pentru faptul că a luptat pentru dreptul de a concura ca femeie. A devenit activistă pentru egalitatea femeilor și va rămăne întotdeauna un simbol al feminismului timpuriu. 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: